FUZULİ beyitlerinden seçmeler...

Hal müşkildir anda kim bir ola
Sahib-i hükm ü sahib-i da'va

(Karar veren hakim ile davacı aynı kişi olursa, durum işte o vakit güçtür)

Can ü dil kaydını çekmekden özüm kurtardum
Canı cananeye itdüm dili-dara feda

(Canı cananeye, dili (gönlü) dil-dar feda edip cana ve gönle bağlı olmaktan kendimi kurtardım(canın ve gönlün derdini çekmekten kurtuldum)
(canane ve dil-dar sevgili demektir)

Seher bülbüller efganı degül bi-hude gülşende
Fuzuli nale-i dil-suzına aheng dutmışlar.

(Seher vaktinde bülbüllerin gül bahçesinde feryat etmeleri boşuna değildir. Onlar Fuzuli'nin gönül yakan inlemelerine ahenk tutmuşlar)

Canı kim cananı içün sevse cananın sever
Canı içün kim ki cananın sever canın sever

(Bir kimse kendi canını cananına vermek için severse , cananını seviyor demektir. Cananını canı için seven kimse ise, kendi canını seviyor demektir)

Ey Fuzuli! Eğer yar eğer itse andan incinme
Yar cevri aşıka her dem mahabbet tazeler

(Ey Fuzuli! Eğer yar sana cefa ve cevr ederse üzülme. Çünkü sevgilinin aşığa cevr ve cefa etmesi aşığın sevgisini her an tazeleyip artırır)

Menden Fuzuli isteme eş'ar-ı medh ü zem
Men aşıkam hemişe sözüm aşıkanedür

(Fuzuli! Benden övgü ve yergi şiirleri isteme. Ben aşığım, sözümde daima aşikanedir)

Yorumlar

Popüler Yayınlar